torsdag den 20. september 2012

Flere kager

Jeg startede mit kageeventyr tilbage i foråret, da jeg besluttede mig for, at jeg skulle lave kagen til mit og mandens bryllup. Undervejs har jeg lavet kager til alle lejligheder for at øve mig, og den første her blev lavet til min brors fødselsdag. Jeg fik desværre ikke taget et billede af den før der blev skåret i den, men det skjuler heldigvis også, hvor dårligt den var lavet. Den blev lavet på en time efter jeg havde siddet på skolen hele natten for at gøre et semesterprojekt færdigt, så jeg var enormt træt, og ville bare gerne sove. Familien var dog meget imponerede, men de har jo heller ikke set alle de flotte kager, der findes rundt omkring.


Ved en anden lejlighed havde jeg besøg af en gruppe veninder. Vi har alle det tilfælles, at vi er skrukke, hvilket der bliver talt meget om, når vi mødes. De skulle selvfølgelig hjælpe mig med at bedømme fyldet til bryllupskagen (jordbær- og daimcreme), og kagen blev selvfølgelig pyntet fint. Jeg forsøgte mig med et marcipanovertræk, men som det kan ses, så gik det desværre lidt i stykker i kanterne. Udover det synes jeg, at kagen blev meget fin - og fyldet blev i hvert fald godkendt.


Til bryllupskagen valgte jeg at blande marcipan og fondant, da jeg synes marcipan smager noget bedre end fondant. Marcipanen er dog ikke til at arbejde med - i hvert fald ikke med min tålmodighed. Det virkede rigtig godt, og det smagte også meget fint, selvom jeg aldrig bliver den store fan af at spise overtrækket - det pynter bedre end det smager. Men selve kagen smagte himmelsk, og familien var naturligvis meget imponerede over, at jeg havde lavet kagen helt selv. Og for at være ærlig, så synes jeg også selv, at det gik meget godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar